Památky – „brána“ k aktivnímu stáří a mezigeneračnímu učení
Podrobné informace
Kategorie:
Rok vydání:
Místo vydání:
Praha
Vydavatel:
Jazyk:
česky
Počet stran:
112
ISBN:
978-80-7480-185-3
Tištěná verze
0 Kč
Neprodejné
Koncepce vzdělávacích programů pro seniory v oboru památkové péče pro účely vzdělávání v NPÚ
Cílem publikace je poskytnout základní teoretickou orientaci v problematice vzdělávání seniorů v oboru památkové péče a předkládá praktické příklady, ale i didaktické přístupy, kterým je potřeba věnovat, při tvorbě vzdělávacích programů pro seniory, pozornost.
Tento výstup vznikl na základě institucionální podpory dlouhodobého koncepčního rozvoje výzkumné organizace poskytované Ministerstvem kultury. (DKRVO 99H3010200, výzkumná oblast: V.: Metody zpřístupňování památkového fondu pro celoživotní vzdělávání).
Obsah:
- Úvod
- Aktivní stáří
- Vzdělávání seniorů v kontextu celoživotního učení
- Formy vzdělávání seniorů
- Gerontagog – vzdělavatel seniorů
- Motivace seniorů ke vzdělávání
- Památková akademie třetího věku
- Senior v roli „dobrovolného“ dokumentátora památek
- Mezigenerační učení
- Památková edukace v mezigeneračním dialogu – neformální a informální metody učení
- Mezigenerační workshopy
- Kultura rodiny
- Závěr
- Seznam použitých zdrojů
Prohlédněte si naše obchodní podmínky
Přečtěte si, jak nakupovat